Slide Cahaya - Hati

Nurul Qolby 1234567 Slideshow: Nurul’s trip from Jakarta, Java, Indonesia to 3 cities , Bangladesh and Indonesia (near Benteng, Selayar Island) was created by TripAdvisor. See another Indonesia slideshow. Create a free slideshow with music from your travel photos.
http://tripwow.tripadvisor.com/tripwow/ta-009b-86da-4384

Selasa, 22 Maret 2011

Sejarah Agama Kristian Time-Line

agama kristian
Apa Itu Kristian?
Anda Rasa Anda Tahu? Betulkah?
Katholik? Protestant? Baptism? Evangelical?
Bilakah Kumpulan Ini Timbul?
Siapa Musuh Siapa Sahabat? Di Malaysia ?
Timeline sejarah dan pengenalan kepada pelbagai ranting Agama Fahaman Agama Kristian di dunia. Ketahuilah bila dan siapa mereka ini!
Pengenalan
Pada asalnya Isa Al Masih atau Nabi Isa A.S hanyalah menyampaikan konsep ketuhanan bersambung daripada Agama Langit. Isa AL Masih dianggarkan dilahirkan pada 4 BC, 27 BC barulah beliau mula berdakwah, sebelumnya dakwah agama tauhid di bawa oleh John The Baptist, beliaulah yang memulakan pembaptisan menggunakan metode air, air sungai atau tasik, sesetengah riwayat meriwayatkan John bertemu dengan Nabi Isa ketika beliau sedang melakukan upacara ini.
Jadi sebagai kesimpulannya Nabi Isa hanyalah mula membawa ucapan tuhan ketika beliau berumur 23 tahun. Sejarah atau ceritera beliau sejak kelahiran beliau tidak banyak diketahui. Nama agama Kristian sendiri bolehla dikatakan tidak wujud ketika Zaman Nabi Isa hidup. Pada umur beliau 26 tahun beliau di katakan telah di salib. Jadi secara teoriticalnya beliau hanya berdakwah sepanjang 3 tahun sahaja. Musykil?
——————————————————————————————————————————————————————
Bunyi Dan Nada Solfeggio Bunyi dan Nada Nyanyian Paderi Gregorian berdasarkan kiraan mathematik skala dan lagenda frekuensi musik.Nada Solfeggio selalu di gunakan oleh Paderi Gregorian ketika mereka menyanyikan lagu ketuhanan aliran Kristian. Tone dan nada istimewa ini membawa impak yang besar jika di dengar dan merapatkan jiwa dengan ketuhanan?
Enam (6) frekuensi Solfeggio ini telah di analisa oleh ahli physic dan pemuzik. Semua bersetuju yang susunan music dan nada adalah sejajar dengan kiraan mathematik yang mempunyai khasiat kepada minda dan jiwa.
Lagenda sonata ini boleh diumpamakan sebagai “cord yang hilang”
Scientis juga merasakan bahawa frekuensi ini mampu membawa kepada perubahan pada komponent phisikal.
Rahsia musik ini boleh di dapati dan di alami sendiri di;
RAHSIA KALIMAH ALLAH DAN NOMBOR 10? 139, 1339, 13319 Yang Di Gunakan Oleh Barat?
Tahukah Anda? Apa persamaan yang ada pada President Amerika Syarikat? Apple? Lucas, Oracle? Window? dan lainya?
ikuti cerita menarik ini di Rahsia Yang Di Sorok Oleh Barat!
http://img402.imageshack.us/img402/1663/commentsfb.png
Buat Facebook Comment, klik disini

Tidak ada komentar:

Posting Komentar